poniedziałek, 30 stycznia 2017

Rachota czy Maćczak

To pytanie zadaje już sobie od dłuższego czasu, które nazwisko może być pierwotne.
Ostatni mój przodek który nosił to nazwisko jest moja 3x pra babcia Michalina Olejnik zd. Rachota.



Wszystko zaczęło się od jej ojca Michała, W jego akcie ślubu ( Morzysław 6/1866) można odczytać syn Jana i Marianny z Kazuśków małżonków Rachota. Po odszukaniu aktu urodzenia (Morzysław 79/1843) Można przeczytać  "Jan Maćczak czyli Rachotka"

Pomyślałem sobie "Ah to może być zwykły błąd" Idąc dalej postanowiłem odszukać aktu ślubu Jana z Marianną. Akt wydaje się być ok (Morzysław 19/1841)Zabrałem się za odszukanie aktu urodzenia Jana w parafii Gosławickiej, a tam co?! "Tadeusza Maćczak" Zero wzmianki o nazwisku Rachota czy Rachotka tą 2 opcję też często spotykałem (Gosławice 32/1821).W mojej głowie rodzi się pytanie "Ale jak to? Jak ich potomkowie nosili i noszą do dziś nazwisko Rachota? Z nurtującym pytaniem w głowie poszukiwałem aktu ślubu ów Tadeusza Maćczaka, udało się aktu odnaleziony (Morzysław 12/1818) i Co widzę Tadeusz Rachotka...  
Myślę sobie co jest!! Najpierw szukałem Rachotów, okazało się że muszę szukać Maćczaków a później znów Rachotków?? Analizując kilka lat metryk w parafii Morzysław okazało się że moi Rachotowie w latach 1820-1865? używali nazwiska MAĆCZAK. Dlaczego tego nie wiem, może uda mi się rozwiązać zagadkę za jakiś czas lub ktoś mi podsunie sam odpowiedź na nurtujące mnie pytanie od lipca 2015 r...
 Linki do poniektórych skanów:
AKT UR.MICHAŁA
AKT ŚLUBU JANA I MARIANNY
AKT UR.JANA
AKT ŚLUBU TADEUSZA I MAŁGORZATY

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz